Fastaval er at stort sted med mange mennesker. Deltagerne kommer fra hele landet, på tværs af aldersgrupper, uddannelse og køn. Nogle kommer for at spille en masse rollespil, andre magic-kort og nogle kommer primært for at hænge ud med deres venner og holde ferie. Men ligegyldigt hvem man er, og hvorfor man er på Fastaval, er det vigtigt at man føler sig sikker og tryg – både som deltager og arrangør

Herunder kan du læse om de forskellige tiltag, som skal gøre Fastaval bedre i stand til at håndtere konflikter og personsager. Du kan se hvem du skal tage kontakt til, hvis du går med en bekymring eller har et problem du gerne vil have os til at handle på. Samt hvilke personer der står klar til at hjælpe dig før, under og efter Fastaval.

OBS! Fastavals hovedarrangører arbejder ud fra et princip om, at de kun reagerer på direkte henvendelser. Det kan være på mail, via Tryghedsværterne eller ved personlig henvendelse til en hovedarrangør. De handler ikke på baggrund af rygter eller information de får på sociale medier. Derfor er det ekstra vigtigt at du kontakter dem, hvis du føler dig utryg på Fastaval.

Tryghedsværter

Tryghedsværterne er en uafhængig arrangørgruppe, der under hele Fastaval står klar til en snak og en kop kaffe, hvis du som deltager skulle få brug for det – har oplevet noget ubehageligt eller er følelsesmæssigt overvældet.

Samværspolitik

Samværspolitikken beskriver de værdier og retningslinjer, der danner grundlaget for vores fællesskab. Den sætter rammerne for god adfærd og ansvarlig omgang med hinanden og forklarer, hvordan vi håndterer eventuelle brud på politikken.

Safemail

Har du en henvendelse om en utryg oplevelse du har været i, en personkonflikt eller oplevet et brud på samværspolitikken, så kan du kontakte hovedarrangørerne på safe-mailen.

Personsagshåndtering

På denne side kan du læse mere om, hvordan Fastaval håndterer personsager og hvor du skal henvende dig.