af Harry Miriam Isabel Rasmussen
Fire gamle venner blev splittet efter deres fælles ven, Lauras, forsvinden. Det er nu et år siden hun forsvandt, og vennegruppen er gået hver til sit, fortabt i deres egen sorg. En dag modtager de hver en mystisk invitation til en ferie på Rusty Lake Hotel. Ingen af dem ved, at de andre også er inviteret…
Foromtale
Spillere: 4
Spilledere: 1
Samlet tidsforbrug: 4 timer
Sprog: Dansk/Engelsk
Aldersgrænse: 15+
Læsemængde: 4 sider
Rollespillet udspiller sig på det gamle men smukke Rusty Lake Hotel. Hotellet har en dunkel fortid, og dets nuværende ejer, Mr. Owl, har sin egen udspekulerede plan for gæsterne. Ved at acceptere invitationen bliver rollerne trukket ind i et mareridtsagtigt net af mysterier, manipulation og overnaturlige kræfter.
Rollerne bliver tvunget til at konfrontere deres følelser omkring Lauras forsvinden og de hemmeligheder, de har holdt skjult, som alle er med til at drive handlingen fremad. De har alle forskellige relationer til hinanden, og i løbet af scenariet finder man ud af om sorgen og deres hemmeligheder vil knytte dem sammen igen eller skubbe dem endnu længere fra hinanden. Hver rolle har sin egen hemmelighed, som truer med at blive afsløret, hvis de graver for dybt i hotellets mysterier.
Spillet foregår i nutiden og tager udgangspunkt i den virkelige verden, men man finder hurtigt ud af at der er overnaturlige ting på spil.
Der er fokus på spillet og relationerne mellem karaktererne samt de svære valg, de kommer til at stå over for.
- Mysterium
- Overnaturlighed
- Psykologisk thriller
Spillere: 4
Spilledere: 1
Samlet tidsforbrug: 3-4 timer
Sprog: Dansk
Aldersgrænse: 15+
Læsemængde: Ca. 2-3 sider pr. spiller
Spillertype:
For spillere som gerne vil have et seriøst og lidt alvorligt scenarie om sorg og venskaber, og som godt kan lide et mysterium. For spillere som godt kan lide at spille konflikter og karakterspil og håndtere svære dilemmaer. For spillere som godt kan lide dramatik og følelsesladet spil.
Spilledertype:
Som spilleder skal man formidle scenerne og skabe en mystisk og lidt uhyggelig stemning. Spillederen skal guide spillerne til at lave dramatisk karakterspil og få rollernes hemmeligheder frem. I mindescenerne skal spillederen, udover at forklare hvad der sker omkring rollerne, også fortælle hvad rollerne føler.
Content notes
Depression