af Lene Frederiksen og Louise Hammerbak
Kæledyr. Vi er hele deres liv – de er kun en del af vores. Hvor langt er vi villige til at gå for at redde deres liv?
Foromtale
Spillere: 4
Spilledere: 1
Samlet tidsforbrug: 4 timer
Sprog: Dansk/Engelsk
Aldersgrænse: 15+
Læsemængde: 2-3 sider
Luften blev tung af kollektiv frygt, da DR1 blændede op for endnu en breaking-nyhed. Kameraet fangede et forladt bytorv i København, hvor affald fløj gennem gaderne som tavse vidner til menneskets desperation. Overskriften blinkede i rødt: “Første menneskelige tilfælde af Caelum-26 bekræftet i Tyskland. Regeringen beordrer præventiv aflivning af alle varmblodede dyr”.
I en nær fremtid trues menneskets eksistens af den dødbringende pandemi Caelum- 26, der spredes af dyr. To kæledyr og deres mennesker må flygte fra et København i kaos og et Sjælland i undtagelsestilstand i håb om at overleve. Scenariet har fokus på den nære relation mellem kæledyr og mennesker, der bliver presset til det yderste i en dystopisk udgave af Danmark. Spillerne får mulighed for at udleve dette dybe kærlighedsbånd fra enten et kæledyrs eller dets menneskes perspektiv. I scenariet er spillerne fælles om at skabe scenerne indenfor prædefinerede rammer.
- Kæledyrsrelation
- Overlevelse
- Den sidste rejse
Spillere: 3
Spilledere: 1
Samlet tidsforbrug: 4 timer
Sprog: Dansk og Engelsk
Aldersgrænse: 15+
Læsemængde: Du kan variere læsemængden. Du kommer minimum til at læse 2 sider, men du bør forvente at læse 5-10 sider. En del af læsemængden kan konverteres til oplæsning, hvis det kan være gavnligt – snak med din spilleder.
Spillertype:
Du har lyst til at udspille følelser og relationer i en dystopisk verden, hvor du må træffe svære valg, for at redde dem, du holder af. Du er klar på rollen som et talende kæledyr eller dets menneske. Det er en fordel, at du holder af dyr. I er fælles om at skabe fortællingen.
Spilledertype:
Som spilleder har du flere opgaver under afholdelsen af scenariet, og du kommer til at indgå meget aktivt i fortællingen. Bl.a. er det din opgave at formidle scenariets mekanikker, introducere universet, strukturere scenariet, sætte scenerne, uddele handouts og spille de NPC’er, som spillerne møder.