af Johannes Madsen og Marko Oldin

Fire unge mennesker er vidner til en kvindes død, men ingen andre synes at have set eller husket hende. Byen, de troede de kendte, forvandles langsomt til et surrealistisk sted og de konfronteres med det København som ingen længere husker.

Foromtale

Spillere: 4

Spilledere: 1

Samlet tidsforbrug: 4-5 timer

Sprog: Dansk

Aldersgrænse: 15+

Læsemængde: Ca. 2 sider for hver spiller (eget rolleark)

Anno Domini 737, Frankerrigets herre, Charles Martel, sejrede over oprørske Frisien. For at forhindre tilbagekomst af den gamle tro rejser Charles en hellig kirke i Dokkum, der skal huse Skt. Aunarius’ relikvieskrin. Men jubeltid svandt, da kriseskyggen faldt! Relikvieskrinet bortkom, og kætteri og frisisk sabotage hviskes i vinden. I hast sendte Charles bud til sine betroede vasaller: Find relikvieskrinet! Så begyndte en saga af mysterier og intriger, hvor fortidens silhuetter dansede med nutidens, og vasallerne blev nøglen til at afsløre sandheder begravet i troens skygger.
-Adalbertus, hofkrøniker

Dyk ned i en verden af gamle guder og kristne riger, hvor du kastes ud i en rejse fyldt med mystik og farer. I Troens Skygger udforsker kulturers sammenstød og udfordrer troen på det overnaturlige. En kombination af historisk realisme og skrækindjagende elementer skaber en dyb spiloplevelse. Kan du håndtere hemmeligheder, der går ud over tid og tro? Eller vil fortvivlelsen få bugt med dig?

Spillere: 4

Spilledere: 1

Samlet tidsforbrug: 4-5 timer

Sprog: Dansk

Aldersgrænse: 15+

Læsemængde: Ca. 2 sider for hver spiller (eget rolleark)

Spillertype:

Velegnet til spillere, der elsker en historisk setting, er åbne for at udforske komplekse karakterrelationer og kan lide at dykke ned i atmosfæriske fortællinger. Nybegyndere er meget velkomne, men en interesse i genre og tema anbefales.

 

Spilledertype:

Scenariet inviterer spilledere til at skabe intens atmosfære og håndtere subtile gys. Spillets fornøjelse ligger i at skabe en autentisk følelse af tid og sted samt at udforske karakterers indre kampe. Improvisation inden for rammerne er nøglen.