by Johannes Madsen og Marko Oldin
Four young people witness the death of a woman, but no one else seems to have seen or known her. The city they thought they knew is slowly transformed into a surreal place and they are confronted with a Copenhagen that is no longer remembered.
Presentation
Players: 4
Gamemasters: 1
Total runtime: 4-5 hours
Language: Danish
Age limit: 15+
Material to be read: Ca. 2 sider for hver spiller (eget rolleark)
Anno Domini 737, Frankerrigets herre, Charles Martel, sejrede over oprørske Frisien. For at forhindre tilbagekomst af den gamle tro rejser Charles en hellig kirke i Dokkum, der skal huse Skt. Aunarius’ relikvieskrin. Men jubeltid svandt, da kriseskyggen faldt! Relikvieskrinet bortkom, og kætteri og frisisk sabotage hviskes i vinden. I hast sendte Charles bud til sine betroede vasaller: Find relikvieskrinet! Så begyndte en saga af mysterier og intriger, hvor fortidens silhuetter dansede med nutidens, og vasallerne blev nøglen til at afsløre sandheder begravet i troens skygger.
-Adalbertus, hofkrøniker
Dyk ned i en verden af gamle guder og kristne riger, hvor du kastes ud i en rejse fyldt med mystik og farer. I Troens Skygger udforsker kulturers sammenstød og udfordrer troen på det overnaturlige. En kombination af historisk realisme og skrækindjagende elementer skaber en dyb spiloplevelse. Kan du håndtere hemmeligheder, der går ud over tid og tro? Eller vil fortvivlelsen få bugt med dig?
- Mystery
- Tro
- Konflikt
Players: 4
Gamemasters: 1
Total runtime: 4-5 hours
Language: Danish
Age limit: 15+
Material to be read: Ca. 2 sider for hver spiller (eget rolleark)
Player types:
Velegnet til spillere, der elsker en historisk setting, er åbne for at udforske komplekse karakterrelationer og kan lide at dykke ned i atmosfæriske fortællinger. Nybegyndere er meget velkomne, men en interesse i genre og tema anbefales.
Gamemaster type:
Scenariet inviterer spilledere til at skabe intens atmosfære og håndtere subtile gys. Spillets fornøjelse ligger i at skabe en autentisk følelse af tid og sted samt at udforske karakterers indre kampe. Improvisation inden for rammerne er nøglen.