Hvem skulle have troet at det kunne være så svært at gætte et par fjollede lyde… og så sjovt!? Slå ørerne ud, kom hurtigt ind i rytmen og samarbejd godt med dine holdkammerater, før jeres modstandere stjæler jeres point. Kakophonia er et holdbaseret rytmisk selskabsspil, der helt sikkert vil sætte gang i selskabet!
Har du fået nok af engine-building? Er du træt af strategispil? Så gør dig klar til at komme ind i rytmen, for Kakophonia vil sætte gang i systemet og riste jeres hjerner på helt nye måder!
I Kakophonia arbejder du og dit hold sammen om at gætte lyde og deres rytmer så hurtigt I kan, før det andet hold. En af jer vi agere hintmaster og har til opgave at efterligne lydeffekter i en tilfældigt trukket rytme. De øvrige holdmedlemmer skal nu samarbejde om at gætte, mens modstanderholdet kan forsøge at stjæle point. Efterhånden som spillet udfolder sig, stiger sværhedsgraden hurtigt – det samme gør kaosset.
Advarsel! Dette spil trækker på dybt primitive måder at forbinde mennesker på, såsom at lave rytmer og fjollede lyde sammen, og kan derfor risikere at have en alvorlig indflydelse på din sans for humor.
Jasper de Lange er en spildesigner fra Holland, der lever et semi-nomadisk liv, for at lære alt hvad han kan om økologisk landbrug. Lige nu bor han på en gård tæt på København, mens han i smug perfektionerer sit dansk.
I øjeblikket har Jasper travlt med at få sit tidligere Fastaval-spil – Bohemians – klar til udgivelse, forhåbentligt i 2025. Selvom hans primære interesse er at lave brætspil der fortæller en historie, som Bohemians, endte han alligevel med at arbejde på et festspil, da han slog sin vej forbi Game Rush sidste år… han endte endda med at vinde sammen med medskaber Mads Emil! Nu gør Jasper selv en indsats for at bringe Bib Bab Bub – eerhm, Kakophonia – til Fastaval 2025. Lad os se hvad der kommer ud af dette gyldne æg…
Kasper har spillet brætspil i mere end 40 år. Uddannelsen indenfor informationsvidenskab fordrer, at han elsker at dekonstruere spil for at undersøge hvad der gør spillet større end summen af dets dele. Kasper foretrækker strategispil med historiske træk og tydelig inkorporeret tematik. Hans første Fastaval brætspilsdesign ”Witch Hunt” vandt en Otto for bedste brætspil og blev udgivet som “Pagan: Fate of Roanoke” i 2021.