af Daniel Frostberg

Tag sammen på et dungeon-eventyr ud over det sædvanlige, hvor samarbejde er jeres største våben – og største udfordring! I skiftes til at lede gruppen, mens du hemmeligt vælger dine handlinger, og resten af holdet forsøger at forudsige dine planer. Matcher I lederen, opnår I kraftfulde effekter, men hvis I misforstår situationen, kan det ende i kaos. Med nyskabende mekanikker, der fokuserer på teamsynkronisering, tæller hver beslutning i dette lette og underholdende, kooperative eventyrspil!

Foromtale

  • Tid: 60-90 min
  • Spillere: 2 – 4
  • Sprog: Engelsk

Dyk ned i en let og humoristisk middelalderfantasi, hvor synkronisering og teamwork driver hvert spændende øjeblik. I dette kooperative dungeon crawler-spil deler spillerne kontrollen over en enkelt gruppemarkør, der bevæger sig samlet hen over missionernes kort fyldt med farer, gåder og muligheder.

Hver tur tager én spiller rollen som gruppens leder, vælger hemmeligt, hvor gruppen skal gå, og hvilket handlingskort der skal spilles. Resten af gruppen vælger nu det kort fra deres hånd, som de tror bedst matcher lederens valg. Men her kommer udfordringen: Spillerne må ikke kommunikere under planlægningsfasen, men skal stole på deres evne til at aflæse situationen og gætte lederens beslutning. Og der er god grund til det:

Præcise match giver lederens kort ekstra kraftfulde effekter, mens delvise match kan udløse stærke combo-effekter. Men totale fejlmatches har alvorlige konsekvenser, hvor kortene enten giver fordele til fjenderne eller straffer gruppen. Kan I forstå hinandens planer uden at bringe hele gruppen i fare?

Spillerne trækker fra identiske kortsæt med handlinger opdelt i nærkamp, langdistance, magi og udstyr. Med kun fem kort på hånden ad gangen skal spillerne tænke strategisk og samtidig tilpasse sig de konstant skiftende udfordringer. Uanset om I angriber, kaster besværgelser eller hopper over forhindringer, er hvert kort en uundværlig del af gruppens værktøjskasse.

Andre spilmekanikker inkluderer et separat sæt nøglekort til hemmelige beslutninger i vigtige øjeblikke, som at låse døre op eller håndtere uventede møder. En pose fyldt med taktile tokens udfordrer spillerne til at finde det de har brug for i lootbunker eller famle sig frem i mørke passager. Hemmelige områder på kortene gemmer sig bag flapper, der kun afsløres, hvis gruppen låser dem op. Fjender har forskellige størrelser og intelligensniveauer og kan opføre sig forskelligt afhængigt af deres felt på kortet – og meget, meget mere.

Kort sagt tilbyder Adventure Club en unik tilgang til den klassiske dungeon crawler-genre med friske mekanikker, der fremhæver strategi, teamwork og lige den rette mængde kaos. Spillet er skabt til både venner og familier og lover mange øjeblikke med triumf og latter, når I udfordrer dybet sammen. Så fat jeres udstyr, saml holdet, og gør jer klar til den måske mest uforudsigelige dungeon-oplevelse, I nogensinde har spillet! Kom og bliv en del af Klubben!

Om designeren

Jeg hedder Daniel Frostberg, er en 45-årig spiludvikler og stolt far til to drenge, der bor og arbejder i Stockholm, Sverige. Med næsten 20 års erfaring i at designe spil til platforme lige fra konsoller til VR er jeg for nylig begyndt at udforske den fascinerende verden af brætspil. Det, der startede som en måde at skabe spil uden et professionelt team, blev til en dyb værdsættelse af kreativiteten og fællesskabet inden for brætspilsverdenen. Jeg nyder at eksperimentere med mekanikker inspireret af min baggrund i videospil, og selvom ikke alle idéer lykkes, kan det skabe noget virkelig særligt, når det gør. Det er min første gang på Fastaval, og jeg glæder mig til at udforske alle spillene og udvikle mig i denne nye passion.